Rotterdam viert de stad!

Van 30 april 2015 t/m 31 juli 2016 stond Rotterdam bol van de festiviteiten in het kader van Rotterdam viert de stad! Samen vierden we de stad, na 75 jaar wederopbouw. Ruim 100 projecten passeerden de revue. In opdracht van Rotterdam Festivals en de gemeente Rotterdam was Write Now Publicity binnen deze culturele manifestatie verantwoordelijk voor het totale mediabeleid en de sponsorwerving. Alle activiteiten trokken samen meer dan 750.000 bezoekers met een behaalde mediawaarde van 5,3 miljoen euro.

Enkele hoogtepunten uit het programma waren o.a.: De Trap op het stationsplein, het Reuzenrad naast de Markthal, een dag flaneren op de fly-over van het Kleinpolderplein, de versiering van de 20-jarige Erasmusbrug, de verlichte stadsexpositie Head Lights en het levensgrote dominospektakel door de straten van de Rotterdamse binnenstad.

Persvoorlichting | Rotterdam Partners

Rotterdam viert de stad! in de media

  • De Trap in Rotterdam immens populair
  • Erasmusbrug viert verjaardag in morse
  • Megapeuter wordt blikvanger van bouwfeest Rotterdam
  • Groot reuzenrad naast Markthal in Rotterdam
  • Croissantjes, yoga en stoepkrijten op Rotterdamse snelweg
  • De Trap in Rotterdam immens populair

    In mei en juni 2016 groeide De Trap op het stationsplein uit tot de grootste publieksattractie binnen de manifestatie. Maar liefst 368.611 bezoekers beklommen de tijdelijke steigerinstallatie naar ontwerp van architectenbureau MVRDV en genoten vanaf het dak van het Groot Handelsgebouw van het uitzicht op de wederopgebouwde stad. De Trap was ruim een maand lang hét onderwerp van gesprek in zo’n beetje alle regionale en nationale media, tot ver over de grenzen tot aan Hong Kong toe.

  • Erasmusbrug viert verjaardag in morse

    Rotterdam vierde de stad en de Erasmusbrug haar 20-jarig bestaan. Het versieren van de brug met ruim 3.000 seinoranje vlaggen voorzien van morse boodschappen, trok veel bekijks van pers en publiek. “Je komt aan en voelt het broeien. Er gaat een golf van opwinding door de stad” schrijft de Metro. En “Waaghalzen versieren jarige Erasmusbrug met vlaggen, dat belooft een waar spektakelstuk te worden” kopt het RD. Hart van Nederland maakt van beide gelegenheden een korte TV reportage.

  • Megapeuter wordt blikvanger van bouwfeest Rotterdam

    In maart 2016 maakte Rotterdam viert de stad! zich op voor de kick off van de buitenprogrammering. “Het zal elke rechtgeaarde Rotterdammer niet zijn ontgaan. Het centrum van Rotterdam wordt feestelijk en kunstzinnig aangekleed voor de viering van 75 jaar wederopbouw!” schrijft het RD. Ook pakt deze krant groots uit met een kleurrijke spread over de stadsexpositie Head Lights. “Megapeuter wordt blikvanger van Rotterdams bouwfeest!”  Het NRC bestempelt de ‘Pleinbaby’ als symbool voor bravoure en speelsheid.

  • Groot reuzenrad naast Markthal in Rotterdam

    De komst van het reuzenrad ‘The View’ blijkt ‘een schot in de roos’ voor de manifestatie, zo schrijft het AD/RD in de krant van 14 maart 2016. De foto’s van de bouw van het rad en beelden van het prachtige uitzicht gaan vooral online en via social media direct viraal. Media publiceren veelvuldig over de komst van het rad. Van reportages op RTV Rijnmond en OPEN Rotterdam tot interviews voor Radio 538, 3FM en Goedemorgen Nederland (Omroep Max). “Het reuzenrad ‘The View’ naast de Markthal is een ware trekpleister” (Metro) en wordt de eerste publiekstrekker van de manifestatie. 30.000 bezoekers een rit in het rad dat dit voorjaar een tijdelijke plek kreeg naast de Markthal.

  • Croissantjes, yoga en stoepkrijten op Rotterdamse snelweg

    Rijkswaterstaat gaf groen licht voor een uniek programma: ‘een dag flaneren op de fly-over het Kleinpolderplein’. “Het grijze asfalt van het Rotterdamse Kleinpolderplein voelt even aan als een park”, zo openden zowel het RTL Nieuws als het NOS het journaal van die dag. Fotografen en journalisten schieten massaal plaatjes van het prachtige uitzicht op de skyline van Rotterdam, dat voor één dag vanaf deze unieke plek vast te leggen valt. “Dit is de mooiste plek waar ik ooit heb gestaan!” quote het AD een enthousiaste bezoeker. Het evenement mocht rekenen op veel media-aandacht. Van “een gekookt eitje op de fly-over” (Overschiese Krant), tot “Stoepkrijten op het Kleinpolderplein” (Telegraaf) en “Douwe Bob te paard op een autovrije flyover. Dat wil je hebben meegemaakt!” (METRO) tot “Duizenden mensen flaneren op het Kleinpolderplein” (AD).

Laat je gegevens achter en ontvang automatisch onze nieuwsbrief !

© WRITE NOW PUBLICITY

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

POWERED BY YOURSITE